Nota de premsa 2015 CAT

El 7 de juny arriba la desitjada 5a Bicicletada Modernista!!!

Poster 5a bicicletada modernista 01

La Bicicletada Modernista és un esdeveniment lúdic on els amants del Modernisme i el ciclisme trobaran seu matí ideal. Aquesta aventura coincideix amb la 11a Fira Modernista, que es realitza al cèntric barri de l’Eixample de Barcelona.

La Bicicletada Modernista consisteix en fer un recorregut amb bicicleta, que passa per davant dels edificis i monuments més emblemàtics de Barcelona. D’aquesta manera es podran apreciar les obres d’arquitectes tan reconeguts com Antoni Gaudí, Lluís Domènech i Montaner, Josep Puig i Cadafalch o Enric Sagnier, entre d’altres.

Per gaudir d’aquesta experiència, és imprescindible anar vestit d’època. L’activitat té l’objectiu de posar de manifest el ric i divers patrimoni cultural de Barcelona d’una manera lúdica, simpàtica i familiar.

Qualsevol bicicleta és vàlida: fixie, carretera, urbana, muntanya, trial, tàndem, … només cal anar vestit d’època per passar un matí molt divertit rodant pels carrers de Barcelona.

L’edició d’enguany ha comptat amb la desinteressada col·laboració d’un selecte grup de models, relacionats amb el món de la Cultura, per realitzar la imatge gràfica de la Bicicletada Modernista. Més info a les xarxes socials de la Bicicletada Modernista.

5a Bicicletada Modernista GRUP

INSCRIPCIONS

Les inscripcions són gratuïtes i es poden realitzar presencialment a la seu del Museu del Modernisme de Barcelona (Balmes, 48) o trucant al 932 722 896 o bé, per email mmcat@mmcat.cat

En aquesta edició s’ha ampliat el nombre a 200 participants. Si es superen les 200 places es realitzarà un sorteig per determinar qui són els inscrits que poden participar.

El dijous 4 de juny es procedirà a realitzar el sorteig per designar els participants. El divendres 5 de juny i el dissabte 6, els participants podran recollir la bossa de ciclista d’Orbea Campus Barcelona, al Museu del Modernisme de Barcelona, on trobaran el braçalet i la placa de bici per participar, gràcies a la col·laboració de Marc Martí i Raima / Konema.

Només el dissabte 6 de juny, entre les 16h i les 19h quedarà lliure per a aquelles persones que hagin quedat fora del sorteig i desitgin participar. En aquest cas es lliuraran per estricte ordre d’arribada, fins a esgotar els 200 braçalets.

Més info a https://pedalsdelmodernisme.com/inscripcions/

RECORREGUT

El recorregut part del Recinte Modernista de Sant Pau – el recinte modernista més gran d’Europa – dissenyat per Lluís Domènech i Montaner, l’escalinata de l’accés principal servirà per fer una foto de família amb tots els participants. L’hora de trobada és a les 9h i 30 minuts més tard s’iniciarà la 5a Bicicletada Modernista, a la que acompanyarà agents de la Guàrdia Urbana de Barcelona amb bicicleta.

A partir d’aquí el recorregut és un descens per Avinguda Gaudí fins arribar a la Basílica de la Sagrada Família, per seguir un trajecte que portarà als participants a conèixer bona part dels edificis que han fet de Barcelona un referent mundial del Modernisme, com són La Pedrera, la Casa Batlló, la Casa Museu Amatller, la Casa Lleó Morera, el Palau de la Música o el Palau Güell en una selecció de més de 30 edificis i monuments modernistes per on passarà la ruta.

A meitat de trajecte es realitzarà una parada tècnica al Museu del Modernisme de Barcelona per assaborir una fresca Aigua de Moritz

Està previst que l’arribada sigui al cor de la 11a Fira Modernista de Barcelona, que se celebra el mateix cap de setmana a peu de carrer, al carrer Girona, entre Consell de Cent i Diagonal. A l’arribada, els participants recuperaran forces amb batut de xocolata servida per Chocolates Brescó, empresa fundada a Benabarre des de 1830 i amb botiga pròpia a Barcelona, als baixos de la Casa Calvet.

PREMIS

Un jurat composat per representants del Museu del Modernisme de BarcelonaRuta del ModernismeEspai BiciOrbea Campus Barcelona,  Corriol Bicicletes i la fotògrafa oficial de la Bicicletada Modernista Anna Sánchez-Juárez triarà cadascun dels següents premis:

Millor fotografia a les xarxes socials

Les fotografies que participin en el concurs s’hauran de pujar a Twitter o Instagram entre el dilluns 1 i el diumenge 7 de juny fins a les 12h, i etiquetar-les amb el hastag #BicicletadaModernista

És requisit seguir la Bicicletada Modernista a Twitter o Instagram (més info PedalsdelModernisme.com)

Llibre ” Sortim ” de la Ruta del Modernisme de Barcelona

Millor bicicleta

Es valorarà l’estètica, estat de conservació, personalització i la correcta posició de manillar i seient respecte al seu usuari.

Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona

Millor look

Es valorarà l’adaptació de roba actual per aconseguir un look d’època i el seu ús sigui adequat per rodar en bici. Per descomptat, les disfresses queden directament descartades.

Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona

Regal d’ Espai Bici

• El lliurament de productes anirà en funció de la seva disponibilitat. En aquest cas de no haver estoc, se substituirà per un producte de característiques similars.

PROGRAMA

09:00 Punt de trobada al Recinte Modernista de Sant Pau (Cartagena – Pare Claret) Foto de família

09.30 Sortida

11:00 Parada tècnica al Museu del Modernisme de Barcelona

Cervesa Aigua de Moritz

12:00 Arribada a l’11a Fira Modernista de Barcelona (Mallorca – Girona)

12:15 Batut de xocolata servit per Chocolates Brescó

Lliurament de premis

13:00 Fi de la 5a Bicicletada Modernista

La 5a Bicicletada Modernista de Barcelona compta amb la col·laboració i assegurança de Ferrer & Ojeda, corredoria d’assegurances amb més de 100 anys d’experiència assessorant a institucions públiques, empreses i famílies.

Event:5a Bicicletada Modernista

Sortida: Recinte Modernista de Sant Pau

Arribada: 11a Feria Modernista de Barcelona (Mallorca– Girona)

Inscripcions: Museu del Modernisme de Barcelona