Nota de premsa – Maig 2014

El proper 1 de juny es celebrarà la 4a edició de la Bicicletada Modernista de Barcelona.
20140512-225706.jpg
La Bicicletada Modernista és un esdeveniment lúdic on els amants del Modernisme i el ciclisme trobaran seu matí ideal. Aquesta aventura coincideix amb la Fira Modernista, que es realitza al cèntric barri de l’Eixample de Barcelona.
La Bicicletada Modernista consisteix en fer un recorregut amb bicicleta, que passa per davant dels edificis i monuments més emblemàtics de Barcelona. D’aquesta manera es podran apreciar les obres d’arquitectes tan reconeguts com Antoni Gaudí, Lluís Domènech i Montaner, Josep Puig i Cadafalch o Enric Sagnier, entre d’altres.
Per gaudir d’aquesta experiència, és imprescindible anar vestit d’època i així fer l’activitat encara més interessant. L’activitat té l’objectiu de posar de manifest el ric i variat patrimoni cultural que hem heretat, d’una manera lúdica, simpàtica i familiar,.
Qualsevol bicicleta és vàlida: fixie, carretera, urbana, muntanya, trial, tàndem, … només cal anar vestit d’època per passar un matí molt divertid rodant pels carrers de Barcelona.
Inscripcions
Les inscripcions són gratuïtes i es poden realitzar presencialment a la seu del Museu del Modernisme Català (Balmes, 48) o trucant al 932 722 896 o per email mmcat@mmcat.cat En aquesta edició s’ha ampliat el nombre de participants a 180 (respecte als 100 de 2013). Si es superen les 180 places es realitzarà un sorteig per determinar qui són els inscrits que poden participar.
El dijous 29 de maig es procedirà a realitzar el sorteig per designar els participants. El divendres 30 de maig i el dissabte 1 de juny, els participants podran recollir la bossa de ciclista, en què trobaran el braçalet i la placa de bici per participar, així com regals de les entitats col·laboradores.
Només el dissabte 1 de juny, entre les 16h i les 20h quedarà lliure per a aquelles persones que hagin quedat fora del sorteig i desitgin participar. En aquest cas es lliuraran per estricte ordre d’arribada, fins a esgotar els 180 braçalets.
Recorregut
El recorregut part del Recinte Modernista de Sant Pau – el recinte modernista més gran d’Europa – dissenyat per Lluís Domènech i Montaner, recentment restaurat; l’escalinata de l’accés principal servirà per fer una foto de família amb tots els participants. A les 10h s’inicia la 4a Bicicletada Modernista, a la que acompanyarà agents de la Guàrdia Urbana de Barcelona amb bicicleta.
A partir d’aquí s’inicia un descens per Avinguda Gaudí fins arribar a la Basílica de la Sagrada Família, per seguir un trajecte que portarà als participants a conèixer bona part dels edificis que han fet de Barcelona un referent mundial del Modernisme, com són
les Cases Batlló i Calvet d’Antoni Gaudí, les Cases Macaya i Amatller, de Josep Puig i Cadafalch, o el Palau de la Música Catalana, també de Domènech i Montaner, entre els 30 edificis i monuments seleccionats a la ruta.
A meitat de trajecte es realitzarà una parada tècnica al Bar Trio, un dels pocs establiments bike friendly de la ciutat comtal, per assaborir una fresca Aigua de Moritz i Quesos de Asturias, entre d’altres elements del refrigeri.
Està previst que l’arribada sigui al cor de la 10a Fira Modernista de Barcelona, ​​que se celebra el mateix cap de setmana a peu de carrer, al carrer Girona, entre Consell de Cent i Diagonal. A l’arribada, els participants recuperaran forces amb una xocolatada servida per Chocolates Brescó, empresa fundada a Benabarre des de 1830 i amb botiga pròpia a Barcelona, als baixos de la Casa Calvet.
Premis
Un jurat composat per representants del Museu del Modernisme CatalàRuta del ModernismeEli UrpíEspai BiciLucky Bastërds,  Corriol Bicicletes i la fotògrafa oficial de la Bicicletada Modernista Anna Sánchez-Juárez triarà cadascun dels següents premis:
Millor fotografia a les xarxes socials
Les fotografies que participin en el concurs s’hauran de pujar a Twitter o Instagram entre el dilluns 26 de maig i el diumenge 1 de juny fins a les 12h, amb l’etiqueta #BicicletadaModernista És requisit seguir la Bicicletada Modernista a Twitter o Instagram (més info PedalsdelModernisme.com)
Llibre ” Sortim ” de la Ruta del Modernisme de Barcelona
Invitació doble per visitar el Museu del Modernisme Català
Gorra de ciclisme dissenyada per Lucky Basterds. Edició limitada i exclusiva de 3 unitats
Suport universal per smartphone Finn (Corriol bicicletes)
Llum Blinder 1 twin pack ( Espai Bici )
Valor total del premi: 215€*
Millor bicicleta
Es valorarà l’estètica, estat de conservació, personalització i la correcta posició de manillar i seient respecte al seu usuari.
Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona
Suport universal per smartphone Finn (Corriol bicicletes)
Brooks challenge tool bag (Corriol bicicletes)
Borsa Zwei U5 (Espai Bici)
Valor total del premi: 325€*
Millor look
Es valorarà l’adaptació de roba actual per aconseguir un look d’època i el seu ús sigui adequat per rodar en bici. Per descomptat, les disfresses queden directament descartades.
Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona
Suport universal per smartphone Finn (Corriol bicicletes)
Brooks challenge tool bag (Corriol bicicletes)
Barret panamà o corbatí, dissenyats i elaborats a mà a Barcelona per Eli Urpí
Jersei Brooks “L’Eroica” (Espai Bici)
Valor total del premi: 545€*
  • El lliurament de productes anirà en funció de la seva disponibilitat. En aquest cas de no haver estoc, se substituirà per un producte de característiques similars.
PROGRAMA
09:30 Punt de trobada al Recinte Modernista de Sant Pau (Cartagena – Pare Claret) Foto de família
10.00Sortida
11:00Parada tècnica al Bar Trio
12:00Arribada a la 10a Fira Modernista de Barcelona (Av. Diagonal – Girona)
12:05Estacionament de bicicletes a la Carpa Gran de la Fira Modernista, vigilada per agents de seguretat. L’organització declina qualsevol responsabilitat.
12:15Xocolatada servida per Chocolates Brescó
Lliurament de premis
00:50Tancament de la Carpa Gran. Recollida de bicicletes
13:00Fi de la 4a Bicicletada Modernista
La jornada pot seguir al Bar Trio, un establiment bike friendly, que oferirà ofertes especials als participants de la 4a Bicicletada Modernista (Inclou aparcament a l’interior del local).
La 4a Bicicletada Modernista de Barcelona compta amb el col·laboració de Ferrer & Ojeda, corredoria d’assegurances amb més de 100 anys d’experiència assessorant a institucions públiques, empreses i famílies.
Event:4a Bicicletada Modernista
Sortidaa: Recinte Modernista de Sant Pau
Arribada: 10a Feria Modernista de Barcelona (Av. Diagonal – Girona)
Inscripcions: Museu del Modernisme Català (Balmes, 48)  932 722 896  mmcat@mmcat.cat